کد خبر: ۸۸۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 31 July 2020

 

تابناک/ ارسلان زارع روز پنجشنبه در جریان دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : با وجود شیوع کرونا در ماههای اخیر هیچگونه توقفی در مبادلات تجاری از طریق مرز آستارای گیلان به عنوان تنها مرز فعال در این ایام ایجاد نشد.

 وی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی دولت‌های استکباری علیه ملت ایران و عنوان کرد : در این راستا  توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان موضوعات حمل و نقل را در حوزه تجارت خارجی بسیار اثرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا تسهیل‌گر مبادلات است، اظهار کرد : میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان برای بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسود (CIS) از ابتدا فعال شد و تلاش‌ ما براین است با بهره‌گیری از ظرفیت بالای فعالان توانمند بخش خصوصی و اتاق بازرگانی پویا در ایجاد تنوع محصولات کالاهای صادرات محور ونیز احداث پایانه گل و گیاه در آستارا گام‌های موثری برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این دیدار گفت : توسعه ارتباطات با ۱۵ کشور همسایه، اولویت اصلی سیاست خارجی ماست و در این میان از استان‌های همجوار با این کشورها از جمله گیلان با توجه به دارای بودن ظرفیت های بسیار، انتظار مضاعف است.

سیدعباس موسوی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی ونیز فعالان بخش خصوصی گیلان در توسعه مبادلات تجاری و ارتباط با کشورهای همسایه افزود : برای رفع موانع گسترش ارتباطات اقتصادی با کشورهای همجوار پیگیری جدی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار